کد مطلب:321372 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:112

استدلال به اینکه هر چیزی ظاهری دارد و باطنی و شرع جدید (بهائیت) باطن احکام را بی
گفته است در فصل 2 فرموده اند مراتب تاویل مثل روح و بدن است پس ظاهر نماز به جای خود است تاویل هم دارد بگوئی پس چیست كه امام شرع جدیدی می آورد و شرع حكم ظاهر ابدان است نه حكم تاویل حكم تاویل فوق این شرع است و مپندار امام شرع را به كلی از میان برمی دارد شرع نیست مگر امر به آنچه نفع دارد و نهی از آنچه ضرر چیزی وقتی حلال و وقتی حرام و بالعكس است برحسب صلاح و فساد خلق در اوقات مختلفه انتهی شرع جدید را تصدیق فرموده اند و تاویل را فوق شرع پس دانسته شد كه به شرع تاویلی ایشان مؤمن و متمسكند.